Eerste dagje - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu Eerste dagje - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu

Eerste dagje

Blijf op de hoogte en volg Tim

14 Augustus 2012 | Indonesië, Makassar

Hallo iedereen,

Na een lange en vermoeiende reis ben ik gisteren aangekomen in Makassar en om precies te zijn 20:00 Nederlandse tijd zat ik in mijn appartement.
Vanaf het vliegveld ben ik keurig afgezet bij het appartement.
Ik heb daarna alles rustig uitgepakt en mezelf ''gedoucht''. Dat douchen gaat hier iets anders als in nederland, zoals je misschien op de foto's kunt zien. Je laat het water in een bak vallen en schept er vervolgens met een soort emmer wat water uit. Dit gooi je dan vervolgens over je heen. Klinkt raar, maar ik vind het fijner als een Nederlandse douch.

Het eerste wat ik at toen ik in mijn appartement zat was een boterham met kaas. Ze hebben hier namelijk gewoon heerlijk brood en de baas van het bedrijf(Jacqueline had dit al voor me gekocht).

Ik heb vannacht nog op Nederlandse tijd geslapen en werd rond 15:30 hier wakker. Vannacht proberen om op Indonesische tijd te slapen.
Heb zojuist ook het bedrijf gezien en hier zit ik nu ook te internetten. Ziet er allemaal prima uit!!

Morgen laat een van de medewerkers me de stad zien en helpt me met de boodschappen. Vervolgens is het de bedoeling dat ik bij een hotel in de buurt (+/- 15min) me abonneer op een sport.

De foto's van het huis van binnen en buiten staan hieronder. Het zijn er niet zoveel maar het geeft een goede indruk.

Ik zal morgen nog wat opzetten over de stad zelf.

Gr, Tim

• 16 Augustus 2012 - 10:04

Everard:

Hey Tim,

Wel even wennen na zo'n lange reis en een jetlag, en een totaal andere cultuur. Heel veel succes met je stage en je verblijf in Makassar. Wie kiep in tutsj!