week 3,5 - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu week 3,5 - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu

week 3,5

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 September 2012 | Indonesië, Makassar

Hallo allemaal,

Dit is alweer de derde week in Makassar en het bevalt nog steeds super. Ik heb vorige week gewoon lekker werkweekje gehad. Maandag tot vrijdag van 8 tot 16 gewerkt en dat bevalt prima. In het begin vond ik het wennen om zo lang stil te zitten maar daar heb ik nu geen moeite meer mee. De tijd vliegt op het kantoor.
De sfeer is ontspannen en het personeel is super aardig.

Dus mijn weekje bestaat uit slapen, opstaan naar het werk en dan om 16 uur klaar dus naar het hotel en daarna wat eten thuis en gewoon lekker genieten.

Op het werk ben ik de afgelopen tijd bezig geweest met photoshop etc. In het begin was dat nog wel lastig maar je word er steeds handiger in. Daarnaast bezig geweest met het marketingplan.

Donderdag is mijn huisgenootje ook gearriveerd. Ik ben de volgende dag gewoon gaan werken en tussendoor zijn we nog met de becak naar de Universiteit gegaan om een taalcursus te regelen. Na even zoeken het gebouw gevonden en toen met de meneer die dat regelde afgesproken wat we precies wilde.
Zo rond 4 uur per week voor 10 weken was dan rond de €235. Dat is de investering wel waard omdat niet veel Indonesiërs in Makassar Engels spreken. Een beetje Indonesisch is dus wel handig.

Na de taalcursus geregeld nog gewerkt tot half 5 beetje geprobeerd Debbie de stad te laten zien en wat gegeten bij de KFC. Dan merk je pas hoe traag ze hier ooit kunnen zijn, heb daar echt wel 15 min in de rij gestaan, maar dat is hier normaal dus daar klaag ik verder dan ook maar niet over.

Zaterdag en zondag gewoon chill dagjes. Wat dingentjes regelen beetje aan het zwembad liggen bij het hotel en genieten van het lekkere weer. Het mag dan wel warm zijn maar af en toe is het echt wel heerlijk, en ik begin er wel aan te wennen in hoeverre dat echt kan.

Eergisteren zijn de 3 andere Nederlanders aangekomen en daar zijn we gisteren de hele dag mee op pad geweest. Een oudere nederlandse vrouw die hier 1 jaar woont nu, ging hun de stad rondleiden en nam ons mee, zo konden we meteen iedereen leren kennen.
’s-Avonds nog bij een sunset bar wat biertjes gedronken en gegeten en daarna nog naar paar bars geweest, eentje had heel mooi uitzicht op zee. Daar kreeg je wel het vakantiegevoel van (als ik dat nog niet had) alleen de volgende dag gewoon werken.
Naast de 3 nederlanders die hier dus stage lopen was er nog een jongen mee gegaan die hier een jaar geleden stage had gelopen. Die wist dus ook al alles te vertellen en het was gezellig zo met zijn allen.

En zo was het al weer donderdag en heb je er over 2 dagen al 3 weken stage opzitten en is het zondag al een maand geleden dat ik vertrok. Ik vind het echt bizar snel gaan.

Ik denk dat er foto’s bij het verslag gevoegd gaan worden maar ik heb geen idee of het internet dat trekt, dat zie je wel :)

Jullie horen wel weer van me.

  • 05 September 2012 - 15:34

    Agnes:

    Hoi Tim,
    Super dat je het zo naar je zin hebt en gezellig samen met Nederlanders op stap.
    Hebben wij het afgelopen weekend ook gedaan maar dat zul je wel van je mama en papa hebben gehoord.
    We hadden met opa en oma een heel gezellig zonnig weekend in Noordwijk, ja en daar waren ook heel aardige Nederlanders in ons gezelschap hà, hà. ( je ouders en de rest van je ooms en tantes).
    Heel veel groetjes van ons allemaal.

  • 10 September 2012 - 00:00

    Hans Van Thiel:

    had iets op facebook gezet is da ook goed? haha

  • 10 September 2012 - 00:37

    Hans Van Thiel:

    was dus mislukt tim haha maar wat had ik ook weer geschreven? ja fijn dat je het daar naar je zin hebt, en zoiets van wij werken hier wel gewoon door! wel mooi daar , maar je zal toch de molen wel missen ;) wanneer kom de weer es buurte! haha tot weer es he maat grts hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Makassar

Stage Indonesie

5,5 maand stage lopen in Makassar, Indonesie als onderdeel van mijn opleiding.

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Alive!!

09 Oktober 2012

week 5 t/m 7

13 September 2012

1e Maand!

05 September 2012

week 3,5

27 Augustus 2012

Week 2
Tim

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 16992

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 23 Januari 2013

Stage Indonesie

09 September 2011 - 17 Januari 2012

Boekarest studeren

Landen bezocht: