Week 1 - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 Augustus 2012 | Indonesië, Makassar

Hallo iedereen,

Morgen zit ik al weer 1 week in Indonesië en het bevalt prima. In het begin was het zeker even wennen aan de nieuwe omgeving maar het gaat steeds beter.

Ik heb de afgelopen week niet heel veel bijzondere dingen gedaan gewoon lekker in het ritme komen. Ben af en toe naar de Mall Ratu Indah gegaan om wat boodschapjes te doen en gewoon lekker rond te lopen. Ze kijken me wel allemaal aan en ze roepen vaak: hey Mister.
Bij de Starbucks werd er zelfs een ''sneaky'' foto van me gemaakt, maar volgende keer moeten ze wel de flits afzetten.

Het bedrijf is verder heel leuk. Jacqueline (mijn baas) is heel aardig. Verder is ze heel relaxt en laat ze je je gang gaan met het werken. Vind ik persoonlijk fijn, zo kan ik zelf plannen wanneer ik werk en wanneer niet en wat ik ga doen.
Het belangrijkste wat ik ga doen is de website, die ik samen met een programmeur moet opstellen. ( hij het maken, ik invullen van tekst foto's)
Verder kan ik aan Jacqueline ook alles vragen en helpt ze met van alles dus dat is heel prettig.

Naast het werken wil ik ook nog een taalcursus gaan volgen. Dit is met 4 buitenlandse vrijwilligers van ongeveer mijn leeftijd. Dus daar hoop ik binnen paar weken ook mee te beginnen.
Daarnaast is er elke zaterdag (vanaf de 25e) een wekelijkse bijeenkomst van buitenlandse expats. Eerst is er een wandeling en vervolgens bier drinken. Dit lijkt me ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Het gros zal niet van mijn leeftijd zijn maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik zie het wel.

Maandag begin ik met werken bij het bedrijf. Maar ik hoef er niet per se de hele dag op kantoor te zitten. Zolang ik maar werk aflever en aan mijn uren kom.

Het brood is hier niet zo goed als in Nederland maar zeker goed te doen. Ik heb inmiddels ook de hagelslag gevonden dus dat zit helemaal goed samen met de pasta, pindakaas en jam.

Het abbonoment waar ik eerder over schreef is me ook gelukt. Ik ben nu twee keer wezen fitnissen en zwemmen bij een hotel op 15 min taxi van mijn huis af. Voor 70 euro had ik een jaar abbonement dus dat valt allemaal mee. Heerlijk om dit paar keer per week te doen.

De komende week is het werken en hoop ik naar de boulevard te gaan. Die heb ik nog niet gezien. Ik zal foto's maken en proberen op de site te zetten maar het internet is niet altijd zoals ik het zou willen. Downloaden gaat hier met 25kbps -.-

Iedereen nog succes met de hitte, zo is het hier elke dag ;)

Over 5 dagen ben ik al jarig. Ik vind het wel spannend wie er allemaal op mijn feest komen....

  • 22 Augustus 2012 - 20:21

    Helma:

    Ha, die Tim

    Wel even een ander tempo daar in Indonesië! Wat vandaag niet kan, komt morgen wel of nog veel later. Volgens mij kun jij daar wel mee overweg.
    Je bent overigens eerder jarig (morgen)dan in Nederland het geval zou zijn. Dus alvast gefeliciteerd!
    Ik hoop dat je een lekkere taart kunt eten, die zijn daar meestal heel mooi en kleurig versierd.
    Heb je al gitaar gespeeld met Aliza (zij speelt viool)?
    Succes met werken en ik volg je berichten.
    Groeten aan Jacqueline, Aliza en Danny.

  • 22 Augustus 2012 - 22:59

    Everard En Mia:

    Hey, ben ook benieuwd wie er op je verjaardag komen. Wij kunnen niet :) Maar we hebben je wel een kaart gestuurd. Hopelijk komt deze wel aan. Lijkt me een leuke stage. Veel succes. Veel plezier met fitnessen. Succes met het zoeken naar een versterker. Groetjes aan iedereen daar.

  • 25 Augustus 2012 - 16:17

    Martien, Ans, Gijs En Lieke:

    Hey Tim, wat heerlijk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken, het roept allerlei herinneringen op aan onze reis naar Indonesie.
    wanneer ik dit bericht verstuur ben je al jarig geweest. Daarom wilde wij jou even van harte Feliciteren en we hopen dat je een leuke dag hebt gehad.l Veel groetjes van ons.

  • 11 Oktober 2012 - 17:48

    Maria Jonkers:

    Hoi Tim, Sorry dat ik nu pas je berichtjes lees maaaaar nu kan ik er wel meteen 5 tegelijk lezen. Spannend zeg zo'n eerste week in Indonesie. Heel veel succes met je stage en ook veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Makassar

Stage Indonesie

5,5 maand stage lopen in Makassar, Indonesie als onderdeel van mijn opleiding.

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Alive!!

09 Oktober 2012

week 5 t/m 7

13 September 2012

1e Maand!

05 September 2012

week 3,5

27 Augustus 2012

Week 2
Tim

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 16990

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 23 Januari 2013

Stage Indonesie

09 September 2011 - 17 Januari 2012

Boekarest studeren

Landen bezocht: