week 5 t/m 7 - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu week 5 t/m 7 - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Tim Velden - WaarBenJij.nu

week 5 t/m 7

Blijf op de hoogte en volg Tim

09 Oktober 2012 | Indonesië, Makassar

Hallo iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op waarbenjij.nu had gezet kwam ik pas achter maar de tijd vliegt hier dus ik heb het niet echt in de gaten. Ik weet niet echt precies wat ik allemaal gedaan heb maar ik zal de belangrijke dingen eruit halen.

De werk weken zijn hier heel standaard. Ik ga ’s-Ochtends om 8 uur naar het werk en afhankelijk van of ik taalcursus heb of niet werk ik tot 16;00 of 18;15. Na mijn werkdag is het vaak thuis gewoon chillen of we spreken wat af met de andere nederlanders om wat te gaan eten of zelf te koken.

Het leven is hier wel echt heerlijk. Ik moet zeggen dat ik de temperatuur wel vind meevallen. De temperatuur kan hier overdag makkelijk over de 35 geraden gaan maar ik heb er niet zoveel last van. Dit ook omdat je op het heetst van de dag op het kantoor zit en in de weekenden ook wel uitkijkt wanneer je de straat opgaat.

De afgelopen weekenden heb ik altijd wat te doen gehad. 3 weken gelden ben ik met de 4 andere Nederlanders naar een eiland geweest vlak bij de kust van Makassar. Het was ongeveer 30 minuten varen vanaf Makassar. Het eiland zelf was niet zo heel bijzonder; het was klein en niet altijd was alle troep opgeruimd, de zee daarentegen was super mooi. Het water was helder en blauw en het koraal en de visjes die er zaten waren bijzonder mooi om te zien. Het was een leuke dag maar ik was verschrikkelijk hard verbrand. Snorkelen op je rug in de hete zon was dus niet zo slim zonder in te smeren. Die fout maak ik niet meer ☺

Twee weken geleden ben ik met het hele personeel een weekendje naar Malino geweest. Malino is dus het dorpje waar het huis van mijn baas staat. Daar naar een zonsondergang gekeken met uitzicht op de rijstvelden, bergen en verder geen teken van leven. Dat was een heerlijk geniet momentje. Het ‘s ochtends wakker worden en uitkijken op rijstvelden was iets waar ik wel aan kon wennen, maar naar een wandeling, zwemmen in waterpoel met waterval was het tijd om terug te gaan naar het hete Makassar.

Vorige week ben ik 4 dagen (met reistijd) naar Toraja geweest. Toraja ligt op 8 uur rijden van Makassar en samen met de 4 andere Nederlanders ben ik daar heen geweest. We hadden een auto gehuurd dus dat was prima te doen. De chauffeur rijd overal heen waar je wilt en stopt wanneer je wilt. Zo hebben we daar 3 dagen rond gereden en van alles gezien. Het mooiste was toch wel de trekking van 3 uur door de rijstvelden. Je loopt dan een berg omlaag via de rijstvelden en dan is het constant balanceren op de smalle dijkjes met als uitzicht een prachtige vallei, bergen, zon en regen door elkaar heen. Was echt super ervaring. Het weekend was sowieso goed bevallen en niet te duur.

Het leven in Indonesië bevalt dus prima. De mensen zijn aardig en de taal begin ik ook al een heel klein beetje te spreken omdat we zijn begonnen met een cursus Indonesisch. 2x per week 2 uur. Ook al zijn het maar een paar woordjes je kunt wel in veel gevallen uitlegen wat je wilt.
Ik heb ook mijn reis geboekt voor als ik klaar ben met mijn stage. Ik ga achtereenvolgens naar Kuala Lumpur, Cambodja (Ankgor Wat), Ho Chi Min City (vroegere Saigon) en als laatste Bangkok. Ik vertrek de 6e en ben de 21 weer terug in Makassar, dan is het spulletjes pakken en weer weg.


Het word hier trouwens wel steeds warmer omdat de regentijd er aan komt. November en december zijn de warmste maanden hier dus ik ben benieuwd of dat ik het dan nog steeds vind meevallen.

Het afgelopen weekend was trouwens ook gezellig. Vrijdag was er een feest voor alle expats die in Makassar wonen. Veel nieuwe mensen ontmoet.
Gisteren de Hash gelopen gerend door prachtige natuur en een zonsondergang. Het is voor jullie misschien lastig voor te stellen maar geloof het maar van mij. Het land is echt super super mooi! Al ga je maar op een bankje op de boulevard zitten is het nog genieten.

Ik heb er weer wat foto's opgezet en staan onder het verslag. Hopelijk krijg je er een beter beeld bij. Ik zit hier volgende week al 2 maanden, dat gaat dus echt heel snel.

Sampai jumpa








  • 11 Oktober 2012 - 18:50

    Maria:

    Wow Tim wat een mooie foto's. Ik geloof wel dat jij het daar goed naar je zin hebt. Iedere dag mooi weer, veel nieuwe mensen ontmoetten en heel veel bezichtigen. Ja Tim de time's fly when jou have fun. Geniet maar lekker want in Deerd gaat ook alles gewoon door. Ga zo door met je berichtjes ze zijn leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Makassar

Stage Indonesie

5,5 maand stage lopen in Makassar, Indonesie als onderdeel van mijn opleiding.

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Alive!!

09 Oktober 2012

week 5 t/m 7

13 September 2012

1e Maand!

05 September 2012

week 3,5

27 Augustus 2012

Week 2
Tim

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 16990

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 23 Januari 2013

Stage Indonesie

09 September 2011 - 17 Januari 2012

Boekarest studeren

Landen bezocht: