School? - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Tim Velden - WaarBenJij.nu School? - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Tim Velden - WaarBenJij.nu

School?

Door: timvandervelden

Blijf op de hoogte en volg Tim

21 Oktober 2011 | Roemenië, Boekarest

De afgelopen maand zijn we ten eerste enkele keren naar school geweest. Wat afspraken gemaakt met de leraren van de business vakken en het kwam er op neer dat de lessen in het Roemeens waren en dat we dus projecten moeten gaan maken. Prima vonden wij. Als we iets niet snapte konden we wel altijd naar de leraren toe maar voor de rest zelfstandig werken.

De talen is ook wat Het is nu al weer meer als een maand geleden dat ik iets getypt heb dus ik zal iedereen weer eventjes op de hoogte brengen.lastiger omdat Engels, het word wel in het Engels gegeven maar als ze bijv gaan vertalen gebeurd dat in het Roemeens. We gaan nu dus opzoek naar een compleet Engels talige les.
Voor Spaans en Frans precies hetzelfde, en als dit niet lukt dan gaan we gewoon in de les zitten omdat ze meer de lestaal spreken als Roemeens en dan leer je ook gewoon en als je thuis gewoon wat aan school doet leer je ook snel. Op Avans vonden ze het ook prima want ze zeiden als je er maar wat van leert. En mocht het onderwijs niet helemaal goed zijn. De credits gaan we wel halen zijn ze hier van overtuigd en anders helpen ze ons daar bij. En woordjes leren kun je thuis ook en dat probeer ik ook wel te doen zodat ik straks wel beter ben geworden hier. Daarnaast oefen je heel veel Engels want tegen iedereen hier die je ontmoet of mensen op straat praat je Engels.

Het weer is hier de afgelopen tijd wel wat minder geworden. De laatste paar dagen schijnt wel telkens het zonnetje dus dat is heerlijk en gevoelstemperatuur is dan zeker boven de 20 geraden.

Lotte & Karlijn zijn me afgelopen zaterdag komen opzoeken. Dat was heel leuk en we zijn toen naar Armin van Buuren geweest en heb ik hun de stad laten zien.

Jonai en ik hebben ook 2 Roemenen ontmoet waar we wel eens mee afspreken. Ook de Erasmusstudenten hebben we al ontmoet op de Erasmus feesten, alleen hier zijn we pas 1x heen geweest. Wat we in de toekomst wel meer moeten doen. Het uitgaan is hier overigens heel leuk, je hebt heel veel verschillende kroegen en clubs en met de prijslijst van sommige kroegen kun je voor 10 euro veel drinken op een avond.

Dit was het wel weer zo'n beetje. Volgende week maandag hebben we de lessen Spaans en Frans en gaan we kijken of dat een beetje te volgen is. En ook Nederlands gaan we hier volgen. Vonden we leuk, beter zijn dan leraar heb ik nog nooit meegemaakt en dat leek ons wel leuk. Daarnaast levert dat ook gewoon 3 credits op. Mooi meegenomen.

Gr, Tim

• 21 Oktober 2011 - 14:18

Tim Van Der Velden:

Inleiding is weggegaan op een of andere manier :P Vandaar dat je in het verhaal begint. Gr Tim

• 25 Oktober 2011 - 20:05

Maria Jonkers:

Leuk zeg Tim om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Waar heb je die talen knobbel vandaan gehaald? En aan je credits kom je ook wel lees ik. Veel plezier nog! Groeten m@ria

• 13 November 2011 - 18:03

Diny Van Geffen:

Hallo Tim

Hartstikke mooi dat je zo goed d'n aard hebt in Roemenië en op school. En tegens iedereen engels praten in het dagelijkse leven. Super hoor Tim.

Groetjes
    Diny (ga met jullie mam tapas eten en maken a.s. dinsdagavond)

• 17 November 2011 - 15:59

Jolanda Brus:

Ha Tim,

Gaat ie goed daar jongen?
    Veel plezier het komende weekend met de hele familie. Laat ze maar een mooi stukje Boekarest zien.

Geniet er nog van

• 19 November 2011 - 22:29

Agnes, Toon En Twan.:

Hoi Tim,
    Geniet van het bezoek van je ouders, Bo, Mia en Everard. Ze zullen inmiddels wel geariveerd zijn. Je kunt nu de reisleider uithangen en ik hoor volgende week wel of je geslaagd bent! Geniet maar van ze, die paar dagen gaan snel.
    Tot ziens in 2012. Toon en Agnes, en ook nog groetjes van Twan en de rest.

• 20 November 2011 - 10:47

Hans En Marita:

Hoi Tim,

fijn te lezen dat je het zó goed naar je zin hebt. Wij wensen jullie een gezellig weekend met z'n allen in Boekarest! Leuk om te laten zien waar je woont en naar school gaat. Geniet er van.

Groetjes, Hans en Marita

• 21 December 2011 - 15:33

De Tillaartjes:

Ha Tim. We horen dat je het daar goed naar je zin hebt. En dat je vooral veel tijd hebt om gitaar te spelen, te gaan hardlopen en te fitnessen. Ben je al aan het oefenen voor de halve marathon van D'eerd in mei 2012? We wensen je hele fijne feestdagen toe en tot over 2 maanden.
    Gr. Johan, Jacqueline, Amber, Bente en Sam