Eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Tim Velden - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Tim Velden - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: timvandervelden

Blijf op de hoogte en volg Tim

16 September 2011 | Roemenië, Boekarest

Het is nu ongeveer precies 1 week geleden dat onze reis naar Roemenie begon en het is allemaal super bevallen. Als eerste hadden we vorige week zaterdag ongeveer na 2 uur in Roemenie te zijn al een appartement gevonden. Rond ongeveer 5;00 (’s-Ochtends) werden we door onze gids die we kende via Collin vanaf het vliegveld van Boekarest naar ons appartement gebracht. Na een kleine stop langs de universiteit, zodat we wisten waar we naar school moesten, arriveerde we rond 5;30 bij het appartement waar hij voor ons een optie op had genomen. We vonden het met zijn 2-en meteen goed en na even wachten kon er getekend worden en hadden we dus super snel een huis.
Na een kennismaking met een mega groot winkelcentrum op ongeveer 3 minuten met de bus hadden we wat eten gehaald en gingen we slapen. Zodat we ’s-Avonds voor het eerste konden koken. We kookte meteen voor 2dagen zodat we het zondag wat makkelijker zouden hebben.
Het parkje tegenover ons huis hebben we de dag erna verkend. Het is bijna niet te geloven hoe groot dat is. Je kunt er alle denkbare sporten beoefenen, gratis fitnissen, zitten aan een klein beekje, zwemmen en bovenal gewoon lekker niks doen. Het fitnissen is iets wat Collin en ik proberen 2x per dag 1 uur te doen en dat is tot nu toe nog gelukt maar ik ben benieuwd hoe lang we dit volhouden.
Ook hebben we deze week al het centrum verkend, waar ze wederom een groot winkelcentrum hebben plus heel veel gezellige straatjes waar je wat kan drinken. (+/- 10 min. reizen)
Daarnaast is onze Universiteit ook heel mooi. Een typisch Roemeens gebouw maar het ziet er netjes uit. De school was echter nog uitgestorven, ik weet niet of dat dat ligt aan het feit dat we er om 16;30 waren of omdat het pas half september was. Je kon de school overigens gewoon binnenlopen. De school voor ons begint op 3 oktober zoals het er nu uitziet. Maar 20 september gaan we ons melden bij het erasmus kantoor en dan horen we waarschijnlijk meer.
De bussen werken hier ook goed. De eerste keer dat we met de bus gingen hadden we nog een kaartje gekocht voor 3 lei(0,75). Maar we zagen al vrij snel dat niemand incheckte en dat ook bijna niemand een kaartje had. We gaan dus voortaan elke dag gratis met de bus. Wel doen we elke keer de portomonee en mobiel in 1 zak en houden we onze hand in die zak, je weet het maar nooit.
Ik moet zeggen dat Roemenie me alles meevalt. De negativiteit die om de een of andere reden om dit land heen hangt is onterecht. De mensen zijn hier aardig, het is goedkoop en netjes. Ons internet kost namelijk voor 6 maanden maar 9 euro per persoon. Ons mobiel internet 4 euro per maand (1,5 euro).
Dat er honden in Roemenie rondlopen wisten we van te voren maar deze zijn heel schuw van mensen. ’s-Avonds hoor je ze wel eens vechten en piepen en dat gaat soms best hard maar mensen doen ze niets.
Over de temperatuur mogen we ook niet klagen. Tot nu toe is het elke dag tussen de 30-35 geraden geweest. We mogen dan ook best blij zijn met ons appartement met airco.
Ons appartement is vandaag nog gepimpt met nieuwe bekleding voor onze banken en stoelen. De vorige eigenaren hadden er namelijk wat gaten in gemaakt en de huisbaas zei dat dit vrijdag opgelost zou worden en ze zijn ook netjes op komen dagen en 2 uur bezig geweest. We hebben geen gordijnen op onze slaapkamer maar dit hebben we opgelost met 3 rollen aluminium folie. Nog geen 4 euro en maakt het donker en koel in de kamer ;)
Net zijn we nog naar een gitaar winkel gegaan waar ik een gitaar heb gekocht voor nog geen 120 euro, waardoor het veel goedkoper is dan er een meenemen.
We vermaken ons verder prima. Collin en ik hebben elkaar altijd wel iets te vertellen wat het ook gemakkelijk maakt en waardoor in het park zitten op een bankje met wat drinken al genoeg is. Het is tenslotte nog vakantie.

Het is me allemaal zoveel meegevallen. De communistische tintjes zijn zeker nog zichtbaar in de stad maar daarnaast zie je dat Boekarest verwestert.
Ik weet zeker dat wij ons hier goed gaan vermaken!

• 16 September 2011 - 17:33

Natasja:

Hee Timmeh, leuk om te lezen allemaal ! Zo te horen hebben jullie het allemaal makkelijk naar je zin.. al zouden jullie in een kartonnen doos leven hebben jullie zelfs nog lol denk haha ! Hoe gaat het met koken ? Geniet van al het goedkope daar en btw ik heb je toegevoegd op skype, of heb ik de verkeerde? Succes aankomende weken he xx

• 17 September 2011 - 11:53

Diny Van Geffen:

Tim, wat vind ik dat fijn voor jouw dat je het zo goed maakt samen met Collin in Roemenie. Ik blijf je zeker volgen.
    Wat een mooi interessant verhaal om te lezen. En dat het daar nu zo'n mooi weer is. Zo het er nu naar uitziet komt r een brede gespierde man terug naar Eerde na elke dag fitnessen.
    Heel veel groeten van mij.
    Diny

• 17 September 2011 - 11:58

Cecile Vd Voort:

Leuk zo'n reisverslag van dichtbij. Dus toch honden, maar die vinden jullie gelukkig niet interessant. Geniet nog van jullie vakantie, dan kun je er straks vol tegenaan. Houdoe en groeten uit sBosch

• 17 September 2011 - 19:45

Maria Jonkers:

Hoi Tim, super zeg om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Jullie zijn wel n stel bofkonten binnen 2 uur n appartement in je bezit te hebben. Ik ben wel benieuwd hoe straks de school gaat bevallen. Geniet nog ff van je vakantie! Groeten van m@ria.

• 17 September 2011 - 20:13

Hilde En Juul:

Timothy!!

klinkt goed hoor! jemag idd niet oordelen voordatje er bent geweest. Dus wij zullen je maar op de woord geloven! Maar eten voor 2 dagen??? dat kan niet culinair zijn geweest haha. Wat heb je gemaakt een pan macaroni hehe! of gewoon pizza gekocht voor 2 dagen. Maar je moet meer van zulke verhalen uploaden, is leuk! XX wij (hilde en juul)

• 19 September 2011 - 10:43

Sam Van Den Tillaart:

Hoi Tim

Leuk reis verslag zo kunnen wij jou mooi volgen.
    Ik zie ook dat je het goed hebt daar.
    En niet te veel drinken he :p
    psv - ajax 2-2 dat was jammer.

groeten uit Deerd.

Sam

• 19 September 2011 - 11:51

Jolanda Brus:

ha Tim,
    Leuk dit verslag, nou je bent echt goed terecht gekomen daar. En is dat je uitzicht? Wouw, wat een optrekje joh.
    Jullie gaan het daar denk ik inderdaad wel maken.
    Groetjes van de 5 Brusjes.
    Kijken uit naar volgend verslag en foto"s

• 20 September 2011 - 17:32

Ans Toonen:

Hey Tim, super zeg om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en op de foto's te zien hebben jullie 'n leuk appartement gevonden. Geniet nog even van je 'vakantie' en voor straks veel succes op school. Groetjes Ans

• 27 September 2011 - 14:43

Diny Van Geffen:

Prachtig Tim de mooie foto's. Ik geniet ervan! Ben je al naar school geweest?
    Hier in Eerde is het elke dag prachtig nazomers weer. Zit zo vaak als het kan op de fiets. Gaat het allemaal goed en kun je ook goed voor je eigen zorgen zoals wassen en koken?
    Groetjes
    Diny